's-Gravenhof 2, 7201 DN Zutphen, Nederland
Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
31 dec 2026Publicatiedatum:
14 nov 2025De gemeente Zutphen is een gemeente vol beweging en ambities. Afgelopen jaren hebben wij voor de implementatie van de Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (WMEBV) een groot aantal zaken in ons zaaksysteem aangepast om aan deze wet te voldoen. Hiervoor hebben wij een bepaalde aanpak voor ontwikkeld. Deze aanpak willen wij continueren voor alle processen binnen ons zaaksysteem. Zo moeten er diverse webformulieren gemaakt en zal het gebruik van de persoonlijke internet pagina (PIP) geimplementeerd moeten worden.
De aanpak voor de implementatie van de Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (WMEBV) continueren voor alle processen binnen het zaaksysteem, inclusief het maken van webformulieren en implementeren van de Persoonlijke Internet Pagina (PIP).
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
Als functioneel beheerder ben je samen met de andere functioneel beheerders en het projectteam verantwoordelijk voor het vervolg op de implementatie van de WMEBV. Daarnaast zorg je met jouw ervaring voor een goede overdracht en coaching van de huidige functioneel beheerders.
In het kort:
Mede ontwikkelen blauwdruk WMEBV proof maken producten d.m.v. standaard zaaktype;
Mede ontwikkelen blauwdruk WMEBV proof maken producten met gebruik van PIP d.m.v. standaard zaaktype;
Bouwen en implementeren van zaaktypen en webformulieren voor het WMEBV proof maken van producten;
Training gebruikers voor het werken met (nieuwe) zaken en PIP (zover nodig);
Adviseren over zaakgericht werken binnen het project WMEBV.
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen telefoon en laptop;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder zaaksysteem bij een gemeente;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met zaaksysteem.nl (xxllnce zaaksyteem) (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan);
Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van een blauwdruk van een standaard zaaktype en het implementeren van de PIP binnen zaaksysteem.nl;
Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken bij een gemeente.
Aantoonbare werkervaring met het implementeren van zaakgericht werken en het hierbij coachen en adviseren van medewerkers (50 punten);
Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken bij een gemeente (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met implementeren van de WMEBV binnen een zaaksysteem (30 punten).
Aanpassingsvermogen;
Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
Klantgericht;
Motiveren;
Resultaatgericht werken;
Samenwerken;
Analyserend vermogen;
Plannen en organiseren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 27 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 26 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Beoordeling cv's op minimumeisen. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.
Selectie Top 10 cv's op gunningscriteria. Bij gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De Top 10 cv's worden geselecteerd voor stap 3.
Uitnodiging voor een selectiegesprek, gebaseerd op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.
Selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Getoetst wordt op het profiel, met name de competenties. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien dit niet het geval is, wordt stap 3 herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het profiel.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.
Opties verlenging
2 x 12 maand(en)
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur.
Voor deze aanbesteding past de inschrijver SROI toe ter waarde van 1% (ZZP) of 2% (detacheringsbureau) indien de opdracht >75.000,- passeert.
Gemeente Zutphen hecht waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. In dat kader is sociaal aanbesteden en daarmee Social Return onderdeel van het duurzame
Voor deze aanbesteding past de inschrijver SROI toe ter waarde van 1% (ZZP) of 2% (detacheringsbureau) indien de opdracht >75.000,- passeert. Social Return is een menukaart van 3 onderdelen: Sociale inkoop, maatschappelijke activiteiten en arbeidstoeleiding mogen ingezet worden als sociaal rendement (de beoordeling daarvan wordt gedaan door de SROI-adviseur van de gemeente Zutphen). Een combinatie van deze mogelijkheden voor de inzet van Social Return is ook toegestaan. De nadere invulling van de Social Return verplichting is binnen de beschreven mogelijkheden vrij en vindt altijd plaats in overleg met de adviseur SROI van de gemeente Zutphen. Binnen zeven kalenderdagen na definitieve gunning van de opdracht moet de opdrachtnemer contact op nemen met de adviseur SROI. Contactgegevens worden direct na gunning
verstrekt.
De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.

