Business Analist

MBO Amersfoort

De Nieuwe Poort 21, 3812 PA Amersfoort, Nederland

Sluit over 11 dagen
Opdracht tarief 110Opdracht uren 16 - nullOpdracht locatie Utrecht

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

16 - null

Publicatiedatum:

5 nov 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

MBO Amersfoort is volop in beweging. Je gaat als business analist werken binnen een belangrijk project binnen MBO Amersfoort. Je werk vanuit de afdeling Informatiemanagement & ICT mee aan het in kaart brengen van wijzigingen in het applicatielandschap.

Werkzaamheden

  • Je wordt ingezet om een aantal (gewenste) processen te analyseren.
  • Requirements uit te werken met experts uit het werkveld.
  • Volgens de richtlijnen en kaders van MBO Amersfoort alles te beschrijven.

MBO Amersfoort maakt gebruik van BlueDolphin voor het beschrijven en modelleren van processen.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Aantoonbare werkervaring in het onderwijs
  • Aantoonbare werkervaring als business analist of procesanalist in de afgelopen 5 jaar

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als business analist of procesanalist in de afgelopen 5 jaar
  • Aantoonbare werkervaring in het MBO onderwijs en het werken met de MORA (benoem dit duidelijk in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring als business analist of procesanalist met HRM processen (benoem dit duidelijk in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met het analyseren en opstellen van processen in BPMN (benoem dit duidelijk in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken

Competenties

  • Analytisch vermogen
  • Procesmatig denken en werken
  • Ondernemend
  • Communicatief vaardig
  • Adviesvaardigheden
  • Klantgericht communiceren

Organisatie en team

Bij MBO Amersfoort kunnen mbo studenten kiezen uit 140 praktijkopleidingen verdeeld over 14 scholen. We zijn een actieve en dynamische school die altijd in ontwikkeling is. We werken samen met het bedrijfsleven en brancheorganisaties zodat studenten veel praktijkervaring opdoen. Sommige opleidingen hebben zelfs een eigen onderwijsbedrijf. Bij MBO Amersfoort leiden we met gedreven professionals studenten op tot zelfbewuste en waardevolle vakmensen.

Je gaat werken in een projectgroep dat uit ongeveer 10 collegas bestaat. In groter verband werk je samen met 35 andere collegas binnen de afdeling IM&ICT. De sfeer binnen het team is gezellig en behulpzaam. We helpen elkaar wanneer nodig.

Gespreksinformatie

De digitale gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 26 november 2025 tussen 11:00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 24 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling:

  • Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
    Externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  • Stap 2: Selectie vijf (5) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
    Externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door externe administratieve broker. De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  • Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen:

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands.
  • Minimaal 2 referenties.

Werkdagen:

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Overige informatie:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.