Oplevering en implementatie nieuw intranet

Provincie Utrecht

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

TIJDELIJK
Sluit over 5 dagen
110 20-24 Utrecht

Publicatiedatum:

27 mrt 2025

Sluitingsdatum:

4 apr 2025

Begindatum:

-

Einddatum:

1 aug 2025

Uren per week:

20-24

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Resultaatopdracht
Het resultaat van de opdracht is een functionerend Microsoft SharePoint Online intranet waarbij de content van het huidige intranet op het nieuwe is overgezet, de juiste functionaliteiten zijn toegevoegd en collega’s ermee bekend zijn en mee kunnen werken.

Je werkt nauw samen met de projectmanager van de dienstverlener die ons intranet gaat ontwerpen, migreren en implementeren. Je belangrijkste taak is om aan de zijde van de Provincie Utrecht de juiste mensen te betrekken en planning, kwaliteit en voortgang van het proces te bewaken.

Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Aantoonbare werkervaring met het leiden van een migratie- en implementatieproces van een SharePoint intranet;

  2. Aantoonbare werkervaring met MS 365 componenten zoals VIVA Engage;

  3. Het uurtarief valt tussen € 95,- en € 110,-

Selectiecriteria  (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 3 afgeronde implementaties van een intranet in de afgelopen 6 jaar; (20 punten)

  2. Aantoonbare werkervaring met het werken met ICT specialisten; (10 punten)

  3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bedrijfskunde of informatica; (15 punten)

  4. .Aantoonbare werkervaring met Prince2 Practitioner en IPMA-C; (10 punten)

  5. Aantoonbare werkervaring binnen een (semi)overheidsorganisatie met minimaal 1500 medewerkers; (25 punten)

  6. Aantoonbare werkervaring met minimaal 6 afgeronde CMS migraties en implementaties; (20 punten)

Competenties
Persoonlijke eigenschappen

  • Je bent kwaliteitsgericht: en spreekt zowel projectteam als externe leveranciers erop aan wanneer er oplossingen worden voorgesteld die niet voor alle stakeholders gunstig zijn.

  • Resultaatgericht;

  • Proactief;

  • Flexibel;

  • Overtuigend;

Vaardigheden

  • Plannen en organiseren;

  • Organisatiesensitief;

  • Risiciobeheersend;

  • Relationeel vaardig om stakeholders en hun belangen te behartigen;

  • Je acteert vanuit het domein Bedrijfsvoering, Informatie & Organisatie en realiseert je dat je gebruik maakt van werkwijzen en rapportages zoals die binnen dit domein zijn vastgelegd;

  • In staat heldere projectdocumenten en beslisdocumenten op te stellen;

  • Je bent je bewust van de context van de opdracht en de variëteit aan interne en externe stakeholders bij je project;

  • Je bent goed in staat deze context en belangen van stakeholders onderling te waarderen en te begeleiden naar een goede prioritering en passende scope en fasering.

Kennis

  • Je hebt ervaring met en bent bij voorkeur gecertificeerd voor Prince2 Practitioner en IPMA-C en hebt kennis van en ervaring met andere projectmanagementmethoden.

  • Je hebt een brede basiskennis van ICT met een accent op online communicatie en dienstverlening; 

  • Je hebt een meer dan gemiddelde kennis van minimaal één van de volgende aandachtsgebieden: contentmigratie, UX design, Design, CMS-implementaties, workflows en processen en/of ICT-infrastructuur en applicatie-ontwikkelmethoden; 

  • Je hebt uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift. 

  • Je hebt kennis van web- en softwareontwikkeling.

  • Ervaring met agile werkmethoden, Scrummaster.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 15 april 2025 tussen 12:00 en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.