Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland
Publicatiedatum:
19 apr 2025Sluitingsdatum:
28 apr 2025Begindatum:
12 mei 2025Einddatum:
1 okt 2025Uren per week:
24Afdeling I&A
De afdeling Informatisering & Automatisering (I&A) wordt steeds uitgedaagd door externe veranderingen en door interne behoeften en verwachtingen. I&A maakt samen met de provinciale gebruikers en partners keuzes om het gevoelige evenwicht te bewaren tussen de beschikbare middelen en het voorzien in behoeften, vernieuwen en innoveren.
De provincie Zuid-Holland beschikt over een Microsoft omgeving en een gevirtualiseerde desktop omgeving.
Team BI is onderdeel van de afdeling Informatie & Automatisering. Het team is verantwoordelijk voor het databeheer, dataontsluiting, functioneel, technisch beheer en ontwikkeling van BI-applicaties, geeft advies over bedrijfsvoeringsdata, maakt informatieproducten, en voert data-analyses uit. Het ondersteunt bij de primaire taken van de Provincie, het maken en uitvoeren van beleid.
Het Programma Informatietransitie is een ander belangrijk onderdeel van de opdracht. Dit programma richt zich op het continu verbeteren van de beschikbaarheid en kwaliteit van data, essentieel voor de uitvoering van provinciale opgaven. De kernactiviteiten omvatten het ontwikkelen van tools voor data-presentatie zoals datavisualisatie, en het faciliteren van trajecten rondom datagovernance en datamanagement om de organisatieontwikkeling te ondersteunen. Het programma speelt een vitale rol in de transitie naar een Datagedreven organisatie, wat bijdraagt aan de realisatie van effectief, efficiënt en transparant beleid binnen de provincie.
Omschrijving van de opdracht
De Wherescape specialist is verantwoordelijk voor het afbouwen/migreren van de in project BIV gerealiseerde Wherescape implementatie met name gericht op het financiële domein. Het is belangrijk dat de meerwaarde hieruit meegenomen wordt naar een nieuw te realiseren oplossing en dat dit gedocumenteerd wordt. Daarnaast dient de specialist mee te ontwikkelen aan de nieuwe oplossing en zorg te dragen voor kennisoverdracht (van technische BI en specifieke domein kennis) naar de overige projectleden en met name interne medewerkers.
Terugkoppeling van (deel)resultaten / producten
De kandidaat geeft terugkoppeling van (deel)resultaten en producten aan de opdrachtgever (en Team coördinator en product owner).
Eisen
Door het indienen van een inschrijving verklaart de Inschrijver zich akkoord met alle hieronder genoemde eisen;
Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 12-5- 2025 tot 1-10-2025 beschikbaar voor 24 uren per week voor de voorbereiding uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op 12-5-2025 kunnen starten, of eerder in onderling overleg;
Vormvereiste CV: De inschrijver heeft de Curriculum Vitae van de kandidaat uitsluitend beschreven in bijgevoegd ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0001531’ en toegevoegd in tabblad ‘aanmelding’ op het aanbestedingsplatform. Alleen CV’s die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld. NOOT apart bijgevoegde CV’s (zoals in eigen format) worden niet meegenomen in de beoordeling.
Vormvereiste invulformulier Kwaliteit: Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025- 0001531’. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina’s, dan worden de pagina’s die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld;
Vormvereiste Uurtarief: Bijlage ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001531’ wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad “aanmelding” op het aanbestedingsplatform; BELANGRIJK: Uurtarief mag ENKEL ingevuld worden in het voornoemde ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001531’ zodat de kwaliteit beoordeeld kan worden zonder kennis van het Uurtarief.
Bandbreedte Uurtarief: Het aangeboden uurtarief bedraagt in het ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001531’ minimaal € 100,00 en maximaal € 115,00 exclusief BTW inclusief alle overige kosten, bijvoorbeeld reis- , verblijf-, telefoon- en parkeerkosten;
Kennis en expertise: Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0001531’ blijkt minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:
Minimaal vijf (5) jaar werkervaring als Wherescape developer
Minimaal vier (4) jaar werkervaring met financiële data
Minimaal vier (4) jaar werkervaring bij de overheid
Minimaal tien (10) jaar BI werkervaring
Minimaal zeven (7) jaar werkervaring met data modeleren
Een behaald HBO/WO diploma in de richting van IT
Competenties
Uit de door de inschrijver ingediende stukken en het verificatiegesprek blijkt dat de kandidaat minimaal over de onderstaande competenties beschikt. Deze competenties staan in relatie met de wijze waarop de opdracht moet worden uitgevoerd.
Resultaatgericht handelen:
stressbestendig, leergierig, accuraat, probleemoplossend, pro-actieve houding, initiatiefrijk, pragmatisch;
Communicatieve- analyse- en adviesvaardigheden;
Flexibiliteit:
tact, zorgvuldigheid;
Samenwerking:
teamspeler; open collegiale samenwerkingsgerichte houding;
sociaal vaardig, legt makkelijk contacten, kan overtuigen - Teamspeler.
EMVI: Prijs-Kwaliteitverhouding
PZH hanteert het gunningcriterium ‘Economisch Meest Voordelige Inschrijving (EMVI) - variant de Beste Prijs-Kwaliteitverhouding (PKV)’. De verhouding voor deze uitvraag is conform onderstaande:
Kwaliteit 90 punten
Uurtarief 10 punten
Het aangeboden uurtarief bedraagt minimaal € 100,-- en maximaal € 115,-- exclusief BTW (inclusief alle overige kosten) en bij elke Euro hoger dan € 100,--, geldt een mindering van 2 punten.
Gunningscriteria
Aantoonbare werkervaring als Wherescape developer
40 punten
100% Ja, meer dan vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring als wherescape developer.
25% Ja, tussen de drie (3) jaar en vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring als wherescape developer.
0% Ja, drie (3) jaar of minder aantoonbare werkervaring als wherescape developer.
Aantoonbare werkervaring met financiële data
10 punten
100% Ja, meer dan vier (4) jaar aantoonbare werkervaring met financiële data.
25% Ja, tussen de twee (2) jaar en vier (4) jaar aantoonbare werkervaring met financiële data.
0% Ja, minder dan één (1) jaar aantoonbare werkervaring met financiële data.
Aantoonbare werkervaring bij de overheid
10 punten
100% Ja, meer dan vier (4) jaar aantoonbare werkervaring bij de overheid.
25% Ja, tussen de twee (2) jaar en vier (4) jaar aantoonbare werkervaring bij de overheid.
Knock-out Ja, minder dan twee(2) jaar aantoonbare werkervaring bij de overheid.
Aantoonbare BI werkervaring
10 punten
100% Ja, meer dan 10 jaar aantoonbare werkervaring bij de overheid.
25% Ja, tussen de zeven (7) jaar en tien (10) jaar aantoonbare werkervaring bij de overheid.
0% Ja, minder dan zeven (7) jaar aantoonbare werkervaring bij de overheid.
Aantoonbare werkervaring met data modeleren
10 punten
100% Ja, meer dan zeven (7) jaar aantoonbare werkervaring met data modeleren.
25% Ja, tussen de vijf (5) jaar en zeven (7) jaar aantoonbare werkervaring met data modeleren.
0% Ja, minder dan vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring met data modeleren.
Minimaal HBO werk-en denkniveau in de richting van IT.
10 punten
Aanvullende informatie
Geplande datum verificatiegesprek: Week 19
Locatie waar verificatiegesprek plaatsvindt: Zuid-Hollandplein 1, Den Haag
Plaats tewerkstelling: Provincie Zuid-Holland, standplaats Den Haag
Verlenging: Aanbestedende dienst kan eenzijdig besluiten de overeenkomst maximaal acht (8) maal (voor bepaalde tijd) te verlengen met een maximale inhuurtermijn van 48 maanden exclusief de initiële inhuurperiode. De bepaalde tijd van de verlenging wordt per verlengingsoptie bepaald. Er wordt overgegaan tot verlening als het project niet binnen de initiële looptijd wordt afgerond.
Kandidaat dient bij opdrachtverstrekking de geheimhoudingsverklaring volledig in te vullen en te ondertekenen.
Let op!: Met de inwerking treding van de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties en het vervallen van de VAR-verklaring is er risico ontstaan bij de aanbestedende diensten met betrekking tot schijnzelfstandigheid en de afdracht van belastingen. Om dit risico te beperken vragen wij bij inzet van ZZP’ers de modelovereenkomst te ondertekenen door de in te zetten ZZP’er. In dit kader stelt de aanbestedende dienst nadrukkelijk dat:
Opdrachtnemer als zelfstandige werkzaamheden verricht en expertise heeft op het gebied van de voorliggende verder omschreven werkzaamheden en bereid is deze buiten dienstbetrekking ten behoeve van de Opdrachtgever te verrichten;
Als gevolg van het voornoemde geen hiërarchische aansturing zal plaatsvinden;
Opdrachtnemer over eigen apparatuur beschikt voor de uitvoering van zijn/haar werkzaamheden;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitsluitend met elkaar wensen te contracteren op basis van een overeenkomst van opdracht in de zin van artikel 7:400 e.v. BW;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een arbeidsovereenkomst aan te gaan in de zin van artikel 7:610 e.v. BW;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een aanstelling in dienst van Opdrachtgever in de zin van artikel 1 Ambtenarenwet jo. B.1 CAP tot stand te laten komen.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.