Coordinator Wet Open Overheid/ Klachten

Gemeente Westland

Verdilaan 7, 2671 VW Naaldwijk, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 3 dagen
93 32 Zuid-Holland

Publicatiedatum:

26 mrt 2025

Sluitingsdatum:

2 apr 2025

Begindatum:

-

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

De organisatie
Bouw mee met gemeente Westland. Gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en Bureau gemeentesecretaris.

Cluster Bedrijfsvoering
De collega's die werkzaam zijn binnen dit cluster zorgen voor solide bedrijfsvoering. Het cluster voorziet hiertoe in de informatiebehoefte, advisering, kaderstelling en ondersteuning van de andere clusters op alle taakvelden van bedrijfsvoering (personeel, financiën, informatievoorziening, automatisering, belastingen, gegevensbescherming, juridische en facilitaire zaken).

Voor het team Juridische Zaken, zijn we op zoek naar een Woo- coördinator.
Dus wil je aan de slag in een prettige werkomgeving, waar collegialiteit en denken in oplossingen voorop staan? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Omschrijving van de opdracht
Als Woo-coördinator vervul je een belangrijke rol in de afhandeling van Woo-verzoeken.
Samen met de contactpersonen Woo in onze organisatie zorg jij dat de gevraagde informatie tijdig beschikbaar is voor besluitvorming. Bovendien fungeer je als het eerste aanspreekpunt voor interne en externe partijen met vragen over (toegang tot) informatie. Samen met de projectleider Woo draag je bij aan het vergroten van bewustwording binnen de organisatie en ondersteun je bij de implementatie van de wet.
Ook voer je samen met de collega juristen de toets uit op de kwaliteit van te publiceren documenten.
Wij zoeken een enthousiaste kandidaat die beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, analytisch vermogen en organisatietalent. Verder is het van belang dat je ruime ervaring hebt met de Woo.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Uurtarief maximaal €93,- (schaal 10) inclusief reiskosten woon-werk, fee en excl. BTW.

  3. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding rechten;

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het behandelen van Woo verzoeken binnen een (semi) overheidsorganisatie.

Gunningscriteria (weging)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van de Woo binnen een gemeente (40 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met de klachtenprocedure van Hoofdstuk 9 Awb, benoem waar deze is opgedaan (20 punten);

  3. Uiterlijk per 21 april 2025 beschikbaar voor 32 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen (15 punten);

  4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op juridisch gebied in de publieke sector (gemeenterecht, bestuursrecht, bezwaar en beroep) (25 punten).

Competenties

  • Sterke analytische vaardigheden en in staat om snel tot de kern van een vraagstuk te komen;

  • Je bent praktisch ingesteld, denkt in oplossingen en kan gestructureerd werken;

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;

  • Je bent proactief en resultaatgericht;

  • Je bent een echte teamplayer.

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot vrijdag

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland vanaf maandag 7 april 2025 tussen 10.00 en 11.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 april 2025. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Westland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Westland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.